همایش  «شیرخوارگان حسینی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3840446
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

همایش  «شیرخوارگان حسینی» در سنندج برگزار شد

گروه فرهنگی- همایش  بزرگ «شیرخوارگان حسینی» همزمان با سراسر کشور امروز، ۱۵ شهریور ماه در مهدیه سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه از ماه محرم با حضور مادران و فرزندان شیرخوار آنها امروز، 15 شهریورماه در مهدیه سنندج برگزار شد.
در این مراسم مادران لباس سبز بر تن فرزندان خود کرده و سربند«یاعلی اصغر»، «یا صاحب‌الزمان» و«یاحسین» بر پیشانی آنها بسته بودند.
همچنین در این مراسم مادران به یاد حضرت علی اصغر، طفل شش ماهه امام حسین(ع)، اشک ماتم ریختند و نوحه سر دادند.
گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) نیز در این همایش بر روی دست مادران شرکت‌کننده می‌چرخید و مداحان در مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی کردند.
در این آیین معنوی، حجت‌الاسلام رضایی، از اساتید حوزه و دانشگاه قم به ارائه سخنرانی در مورد قیام امام حسین(ع) و نحوه شهادت حضرت علی اصغر طفل شش ماهه امام حسین(ع) پرداخت.
علی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان هم در ادامه مراسم گفت: امسال همایش شیرخوارگان حسینی به مناسبت شهادت حضرت علی اصغر(ع) همزمان با سراسر کشور در 24 نقطه از شهر و روستاهای کردستان برگزار شده است.
وی مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی روحانیون را از برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی در استان کردستان عنوان کرد و افزود: هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی با استقبال گسترده مادران و کودکان برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که امسال این مراسم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در سطح استان برگزار شود.
وی یادآور شد: امسال این مراسم در مکتب‌الزهرای پادگان سنندج نیز با حضور مادران و کودکان شیرخوار در بعدازظهر روز جمعه 15 شهریور ماه جاری به همت هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha